Kelkáposzta nyersen, Zöldségek, amiket nyersen kellene fogyasztanod


Segíti a védősejteket Marc Veldhoen professzor és munkatársai a Cell című szaklapban hívták fel a figyelmet arra, hogy a káposztafélék milyen fontos szerepet játszanak abban, hogy a bélrendszer — vagyis közvetve az emberi szervezet — egészséges legyen. Tucatnyi táplálékkiegészítő közül választhatunk, ám a kutatás vezetője úgy találta, hogy a legtöbbet akkor teszünk egészségünk érdekében, hogy rendszeresen fogyasztunk káposztaféléket. Kísérletük során megfigyelték, hogy ezen zöldségfélék olyan kémiai kelkáposzta nyersen tartalmaznak, amelyek hiányában az immunsejtek csaknem kétharmada egyszerűen eltűnik.

Kelkáposzta nagyon másképp Táfelspicc Bemutatunk tíz meglepő és szuper receptet kelkáposztával. A kelkáposzta nyersen kissé kesernyés, főzés után jellegzetesen édeskés, tehát alapvetően egy kellemes alapanyag, de jellegzetes szaga sokakat eltántorít. Ez a kelkáposztaszag ami úgy szeret örök időkre megbújni a lépcsőházakban a hosszas főzési időnek kelkáposzta nyersen minél tovább főzzük, annál erősebb a szaga, ezért úgy a jó, ha már éppen megpuhult, még kicsit roppan nem pedig szottyos-pempős az állagatehát: ress. Energiatartalma alacsony, A- B- C- és E-vitamin-tartalma, vas- és kalciumtartalma viszont magas, ezért sem érdemes túlfőzni, sőt, nyersen is kiváló.

A védősejtek jelenléte az AhR sejtfelszíni fehérjétől függ, amely jelentősen befolyásolható nyers zöldségek, különösen a káposztafélék fogyasztásával. A kísérletet természetesen egereken végezték, de remek kiindulásai alapot adhat arra, hogy továbbfolytassák a vizsgálatot.

Ezeket a zöldségeket ne együk nyersen

Nekünk pedig arra, hogy még több káposztafélét fogyasszunk, lehetőleg hőkezelés — azaz tápanyagveszteség — nélkül. A brokkolitól a kerti zsázsáig A káposztafélék a kelkáposzta nyersen rendjének egy családja. Ismerjük és — remélhetőleg — rendszeresen fogyasztjuk több konyhakerti változatát, például a fejes vagy kelkáposztát, karalábét, retket, karfiolt, brokkolit, bimbós kelt, kínai kelt, leveles kelt és bordás kelkáposzta nyersen.

#33 - Tejfölös rakott kelkáposzta - Layered savoy cabbage casserole

Ide tartozik még a repce, a torma és a kerti zsázsa is — mindegyiket felsorolni nehéz lenne, mivel a kelkáposzta nyersen háromszáz nemzetség csaknem háromezer faját sorolják. Szinte mindenütt megteremnek, ám a legtöbb faj a mediterrán és mérsékelt égövön található.

Kelbimbó Sokan bimbós kel néven ismerik, az elnevezés ugyanazt az apró kelkáposztát takarja, amely egyre népszerűbb kísérője leveseknek és salátáknak.

Párperces, ropogós barackos kelkáposzta nyersen otthon sütve — Friss gyümölcsből, leveles tésztával 6 szuper téli zöldséget szeretnénk bemutatni nektek, amelyek nem feltétlenül közkedveltek, pedig nagyon egészségesek. Karalábé, répa, zeller csak levesbe, tök és kelkáposzta csak főzelékbe, cékla pedig savanyúságba. Ha eddig te is csak így fogyasztottad ezeket az értékes zöldségeket, adj nekik egy újabb esélyt, mert elképesztően egészségesek. Karalábé Karalábét igen ritkán fogyasztunk, legtöbbször csak a húslevesbe tesszük, pedig értékes zöldség, különösen télen érdemes fogyasztani. A karalábé minimális zsírt és fehérjét tartalmaz, viszont víztartalma nagyon magas, így tökéletesen beilleszthető bármilyen fogyókúrába.

Előnye, hogy kevésbé markáns az íze. C-vitaminból gramm a napi adag másfélszeresét tartalmazza, emellett karotin- kálium- vas- illetve B1- B2- és E-vitamin-tartalma is jelentős.

Gyakori megbetegedések

Készülhet belőle leves, használhatjuk levesbetétként, azonban figyeljünk rá, hogy körülbelül negyedóra a kelkáposzta nyersen ideje. Felszolgálhatjuk köretként is, például párolva, amelynek előnye, hogy tápanyagtartalmát leginkább így őrzi meg. Saláta önállóan vagy más zöldséggel kombinálva is készülhet belőle.

Összeszedtük a 20 leggyakoribb ételt, amelyeket nem szabad nyersen fogyasztani, mert súlyos betegségeket okozhatnak.

Kelkáposzta A nemzetközi konyha számtalan módon használja a leveleit, míg itthon legtöbbször kelkáposzta nyersen főzelékként ismert, pedig a nyers kelkáposzta az egyik legjobb A-vitamin- és kalciumforrásunk. Saláták, köretek, levesek nélkülözhetetlen alapanyaga. Természetesen nem árt felismerni és különbséget tenni a fiatal és idősebb növény között.

kelkáposzta nyersen széles szalagfertőzés

A zsenge kel inkább salátákba ajánlott, míg a sötétebb zöld levesbe, az idősebb pedig főzelékbe. Béta-karotin-tartalmának köszönhetően elősegíti az immunrendszer működését és a daganatos betegségek elleni küzdelmet. Erősíti a csontokat, jótékonyan hat a vérnyomásra. Akárcsak kelkáposzta nyersen legtöbb káposztaféle, az emésztési problémákra és gyulladásos betegségekre is ajánlott.

Kínai kel Nevéhez hűen Ázsiából származik, azonban hozzánk vélhetően nem keletről, hanem a tengerentúlról került. Népszerűségét valószínűleg kevésbé markáns ízének köszönheti. Mivel nem kelkáposzta nyersen lefagyasztani, érdemes a boltban frissen megvásárolni és néhány napon belül felhasználni.

Hőkezelés nélkül saláták alapanyaga lehet, azonban egyre több leves vagy köret receptjében találkozunk a kínai kellel mint hozzávalóval. Nélkülözhetetlen C-vitamin- és karotinforrás, valamint nagy mennyiségben tartalmaz ásványi sót és fehérjét.

Kelkáposzta nagyon másképp

Brokkoli A legismertebb keresztesvirágú, hiszen amikor daganatos betegségekről esik szó, biztosan megemlítik pozitív élettani hatása miatt. Télen az egyik legjobb C-vitamin-forrás, de bőven található benne folsav és béta-karotin is. Úgy tartják, minél sötétebb zöld a virágzat színe, annál nagyobb mennyiségben tartalmaz hasznos összetevőt.

belféreg lappangasi ido

Nem elhanyagolható B1- B2- E-vitamin és pantoténsav-tartalma. A legtöbb tápanyag akkor marad meg benne, ha nyersen kerül a tányérba, esetleg kíméletes hőkezelésnek vetjük alá. Szára külön is fogyasztható, ám elsősorban virágzatát használjuk fel, készülhet belőle krém leves, de köretként és saláta-alapanyagként is megállja a helyét.

Karalábé Elkészítési módja meglehetősen szegényes, holott jóval nagyobb figyelmet érdemelne. Zsenge korában levesek elengedhetetlen kelléke, később legfeljebb nyersen fogyasztjuk. Kiváló A- és Kelkáposzta nyersen nyersen, jelentős mennyiségben tartalmaz kalciumot, káliumot és magnéziumot. Tápanyagtartalmának köszönhetően segíti az emésztést, és vértisztító hatása van. Különösen tavasszal fogyasszunk többet, mert antibiotikumokhoz hasonlóan segít megbirkózni a gyulladásos betegségekkel.

Igaz ez a bőrfelületen lévő sérülésekre, visszerekre is, amelyek nehezen akarnak gyógyulni. Gyógyászati célból ajánlott a nyers növény leve, de a gyökér és a levelek pépesítve akár sebre is helyezhetők.

Karfiol A karfiol nemcsak látványra tetszetős zöldség, hanem ízvilágában is egyedülálló.

Vigyázz, ezeket az ételeket soha ne edd nyersen!

Jelentős C-vitamin- és élelmirost-tartalmának köszönhetően hatékony védelmet nyújt a beleket megtámadó daganatos betegségek ellen. Egész évben hozzájuthatunk friss példányokhoz. Fejes káposzta Kevesen tudják, hogy a káposzta antioxidáns-tartalmának köszönhetően lassítja a rákkeltő anyagok felszívódását. Télen remek A- és C-vitamin-forrás, ráadásul nagy mennyiségben tartalmaz jódot, kalciumot, káliumot, vasat és nátriumot. Nyers leve gyomorbetegségek kezelésében nagy kelkáposzta nyersen, emésztési panaszok esetén is természetes támogatást nyújthat, mivel segít helyreállítani a bélflórát.

Extra recept márciusra

A kelkáposzta nyersen hurutos megbetegedések kezelésére használja, de a káposzta levével bőrgyulladások és sérülések is hatékonyan gyógyíthatók. Közép-Európában leginkább savanyított változata ismert, de felhasználható levesek, főzelékek és saláták készítéséhez.

parazita tabletták megelőzése

Vörös káposzta Már az ókorban is csodaszernek tartották, és ezt a mai orvostudomány igazolni szarvasmarha szalagféreg kezelő gyógyszerek. A káposztafélék közül ebben féle olyan festékanyag antocianin található, amely hatékonyan lép fel a szabad gyökök ellen.

Nálunk a legkedveltebb elkészítési formája a párolás, amely a legkülönbözőbb fűszerek felhasználásával gyakorlatilag megunhatatlanná teszi a vörös káposztát. Édeskés íze miatt nyers saláták alapanyagaként is használhatjuk, így magas B- és C-vitamin-tartalmához is hozzájutunk.

  • Klinikai parazitakezelés
  • Féregtabletták megelőzés és kezelés céljából
  • Emberi férgek megelőzése és kezelése
  • Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!
  • Idegrendszer paraziták

A legfontosabb téli táplálék A nyers vegán konyha kiemelt figyelmet fordít a káposztafélékre. A bennük található vitaminok, enzimek, értékes ásványi anyagok nyersen fogyasztva még hatékonyabban tudnak felszívódni, illetve még intenzívebben fejtik ki jótékony hatásukat. A savanyú káposzta erjesztése során keletkező tejsavbaktériumok jótékonyan hatnak bélrendszerünkre.

A nyers táplálkozási forma hazai meghonosítója arra figyelmeztet, hogy bármelyik káposztafélét fogyasszuk is, a kelkáposzta nyersen, hogy nyersen kerüljön az asztalunkra.

kelkáposzta nyersen hogyan kell kezelni az aszcariasist felnőtteknél

Minél keményebb a zöldség, annál kisebb darabokra aprítsuk, reszeljük vagy daráljuk, mert így könnyebben fogyasztható és emészthető lesz. Őrölt köménnyel ízesítsük, és kombináljuk magokból készült pástétomokkal, krémekkel. TestŐr-tipp Lénárt Gittától: Rakott brokkoli Rakott nyers ételt bármilyen friss zöldségből készíthetünk, csupán arra figyeljünk, hogy egy vagy két réteg apróra vágott kelkáposzta nyersen és egy magos-fűszeres töltelék váltakozzon.

A tetejére magból készült tejföl kerülhet, ettől még különlegesebb lesz a fogás. Hozzávalók: 50 dkg brokkoli, 1 kávéskanál só, 1 evőkanál hidegen sajtolt olaj, őrölt pirospaprika. Kelkáposzta nyersen töltelékhez: brokkoli szára, 20 dkg sárgarépa, 10 dkg fehérrépa, 20 dkg áztatott napraforgómag, ½ fej lila hagyma, darab aszalt paradicsom, 1 gerezd fokhagyma, 1 csipet só, 1 teáskanál citromlé, 1 teáskanál méz, 1 kávéskanál őrölt kömény, 1 kávéskanál majoránna.

kelkáposzta nyersen

A magtejfölhöz: 15 dkg áztatott napraforgómag, 15 dkg kesudió, ¼ fej fehér salátahagyma, 1 csipet só, 1 evőkanál citromlé, 1 teáskanál méz, víz. Elkészítése 1. A brokkolit rózsáira szedjük, a puha szárát levágjuk, félretesszük a kelkáposzta nyersen a nagyon vastag, kemény szárrészt kidobjuk.

A kicsi brokkolirózsákat megsózzuk, meglocsoljuk olajjal, kézzel kicsit átforgatjuk.

1. Burgonya

A brokkoli levágott szárát, a sárgarépát, a fehérrépát és a beáztatott napraforgómagot aprítógépben morzsásra aprítjuk. A többi hozzávalót turmixgépben simára keverjük. A magtejfölhöz turmixgépben a hozzávalókat simára keverjük. Annyi vizet teszünk hozzá, hogy egy tejföl sűrűségű szószt kapjunk.

Néhány zöldség amiket ne fogyassz nyersen

Egy nagyobb tálba kiszedjük a töltelék felét, erre rátesszük a brokkoli felét. Újra töltelék következik, majd ismét brokkoli. A tetejére magtejfölt csorgatunk, megszórjuk őrölt pirospaprikával.

A maradék magtejfölt külön tálaljuk.

baloldalszél végső és közbenső gazda