22 éve: az F1-es Jaguar-istálló drámai lépésre szánta el magát, amikor úgy döntött, hogy "levágja a szék lábait", ezzel megpecsételve sorsát a versenypályák világában. Azóta eltelt idő alatt azonban nem történt érdemi változás, és a csapat sorsa a feledés


Niki Lauda távozása csupán egy újabb példa arra, hogy a Ford a 2000-es évek elején teljesen elvesztette a fonalat, amikor a Forma-1-es csapatépítés hatékonyságáról volt szó.

A Ford gyári csapataként a Forma-1 világába 2000-ben belépő Jaguar F1-es projektje remek példája annak, hogyan ne irányítsunk egy versenycsapatot. A négy év alatt, amely alatt működött, nemhogy győzelmeket nem arattak, de komoly összegeket is elherdáltak. A csapat vezetését Niki Laudára is rábízták, aki háromszoros világbajnokként rengeteg tapasztalattal rendelkezett, de még ő sem tudta megfordítani a menedzsment teljesen téves irányvonalát. Végül 2002. november 26-án, 22 évvel ezelőtt, a csapatot megszégyenülten távozni kényszerült.

"A valaha készült legrosszabb jármű, ami még Lauda türelmét is próbára tette."

"A döntés őszintén meglepett, de azt tudni kell, hogy a briteknek megvan a maguk sajátos módja a problémák megoldására: levágják a szék lábait" - mondta a csapat kevesebb mint két év leforgása alatt negyedik csapatfőnöke, akivel 2002-ben a konstruktőri 7. helyet szerezték meg. Hogy mennyire nem ő volt a probléma forrása, mi sem mutatja jobban, minthogy a Jaguar 2003-ban és 2004-ben is hetedik lett, hogy aztán a csapatot a Red Bullnak eladva kiszálljon.

A cikkünkben részletesen kifejtjük azokat a problémákat, amelyek az évek során felmerültek, és amelyek hozzájárultak a kudarcokhoz. Elemezzük, miért voltak ezek a nehézségek szinte elkerülhetetlenek, és hogyan formálták a helyzet alakulását.

Related posts