A brit pole-pozíció a legváratlanabb esélyesévé vált.


Felhős időjárás uralkodott, a levegő hőmérséklete 19 Celsius-fok volt, míg az aszfalt 25 fokra melegedett fel, amikor a Forma-1-es mezőny nekiindult a 2025-ös szezon 12. időmérő edzésének Silverstone-ban. A harmadik szabadedzés eredményei nem voltak túl informatívak, hiszen a piros zászlók megakadályozták a normális versenyzést, azonban egy incidens következtében Oliver Bearman számára tíz rajthelyes büntetést szabtak ki.

Miközben Gabriel Bortoleto a Kick Sauber szerelésének minőségét ellenőrizte, a Q1 kezdetén a versenyzők már arról beszéltek, hogy szemerkélni kezdett az eső. Az esőcseppek azonban még nem voltak elegendőek ahhoz, hogy a slick gumikról lemondjanak.

A verseny során az első kieső Franco Colapinto lett. Az Alpine argentin pilótája a célegyenesbe vezető kanyarban megcsúszott, és a falat is súrolta. Bár onnan saját erejéből el tudott hajtani, nem sokkal később mégis kénytelen volt félreállni a pályán, ami a piros zászló előjelét hozta magával.

A többieknek 6 perc 49 másodperc állt rendelkezésére, hogy eldöntsék a továbbjutások és kiesések sorsát. Az állásidő alatt a víz mennyisége egyre csak nőtt, ugyanakkor még mindig nem volt szükség vízelvezető képességgel bíró Pirellikre. A hátralévő időben jelentős javításokat végeztek, ám az élmenők korábbi időmérő teljesítménye sem garantálta a biztos továbbjutást. A legjobb 15 körideje között mindössze 442 ezredmásodperc volt a különbség. A listavezető Max Verstappen Red Bulljától ennél nagyobb hátrányt szenvedett el Liam Lawson (Racing Bulls), valamint a két Sauber, Lance Stroll (Aston Martin) és a korábban kiesett Colapinto is.

A Q2-re kicsit naposabbak lettek a körülmények, 2-3 fokkal melegedett is az aszfalt. A szakaszt a McLarenek, valamint Verstappen kezdték jobban, Verstappen és Oscar Piastri ezredre azonos kört futottak elsőre - 85 ezreddel viszont lassabbat, mint Lando Norris. A Ferrari párosa spórolt a gumikkal, Lewis Hamilton és Charles Leclerc elsőre használt lágyakon futottak kört - idejük már ekkor sem lett volna elég a továbbjutásra.

A Ferrari csapata a végén igencsak megmutatta a tudását: az első két helyen zárták a Q2-t, és bejutottak a Q3-ba. Hamilton leggyorsabb köre mindössze 15 századdal volt gyorsabb, mint a harmadik helyezett Norris ideje. A Williams pilótái, valamint Cunoda Juki (Red Bull), Isack Hadjar (Racing Bulls) és Esteban Ocon (Haas) viszont nem tudtak továbbjutni.

A Q3 első felfutása új színt hozott a McLaren háza táján, hiszen Piastri a hétvégén először mutatta meg, hogy képes látványosan túlszárnyalni Norrist. Az ausztrál pilóta egyedüliként megfutotta az 1 perc 25 másodperces álomhatárt, ezzel lenyűgözve a mezőnyt. Őt követően Hamilton érkezett, mindössze 13 századmásodperces hátránnyal, míg Norris, Verstappen és Leclerc csak utánuk sorakozott fel. A Piastri és Leclerc közötti különbség is csekély volt, mindössze 237 ezredmásodperc.

A háttérben George Russell (Mercedes), Fernando Alonso (Aston Martin), Bearman, Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) és Pierre Gasly (Alpine) egy alacsonyabb kategóriában csatáztak egymással.

A fináléban Norris javított, de nem volt elég az első helyre az ideje. Piastri nem javított, Hamilton pedig a kör végébe rontott bele. Valahonnan előkerült Russell is, és elválasztotta a McLareneket a Ferrariktól. Utolsóként jött azonban Verstappen, és mindenkinél gyorsabb volt: megszerezte pályafutása 44. pole-pozícióját a holland.

A mezőny rendkívüli szoros versengését jól tükrözi, hogy Verstappen, Piastri, Norris, Russell, Hamilton és Leclerc mindössze 229 ezredmásodperc távolságra végeztek egymástól. Közvetlenül mögöttük Antonelli és Bearman zárták a sort, ám Antonelli 3, míg Bearman 10 hellyel hátrébb végzett, így Alonso és Gasly is előreléphetnek a következő futamra.

A 2025-ös Forma-1-es Brit Nagydíj vasárnap 16 órakor kezdődik.

Related posts