Az új Honda Prelude-t még a leggyorsabb Toyota Corolla is könnyedén megelőzi -- Totalcar


Nincsenek hivatalos adatok, de az első eredmények várakozáson alul teljesítenek.

Talán nem sokan számítottak arra, hogy a Honda közel 25 év után ismét feltámasztja a Prelude-öt, mégis ez történt. A modell egy 200 lóerős hibrid kupéként tér vissza, de a sportos külső megtévesztő lehet. Egy japán videó alapján legalábbis az új Prelude nem valami gyors.

Természetesen senki sem számított arra, hogy egy 2 literes, négyhengeres, 200 lóerős hibrid autó világklasszis teljesítményt nyújtson. Ugyanakkor a videó tanúsága szerint a Prelude még a hozzá hasonló teljesítményű, sőt, gyengébb konkurenciát is maga mögé utasít, amikor a százas gyorsulásra kerül a sor.

A videó készítője sajnos nem tudta megugrani a várt eredményeket. Kezdetben a Comfort módban próbálkozott, ami egy 9,08 másodperces sprinttel zárult. Később áttért a Sport üzemmódra, de meglepő módon nem sikerült javítania az időn: a legjobb teljesítménye 9,1 másodpercre rúgott.

Ez a helyzet különösen meglepő, mivel a márkán belül található néhány modell lényegesen jobb teljesítményt nyújt. Például a 200 lóerős Civic Sport Touring Hybrid valós körülmények között mindössze 6,2 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h sebességet. Ezzel szemben a 182 lóerős Honda Civic Hybrid e:HEV-nek ehhez 7,8 másodpercre van szüksége. De még a 150 lóerős, hibrid hajtás nélküli Civic Sport is 8,9 másodperc alatt teljesíti a sprintet, míg az ötajtós Toyota Corolla 8,3 másodperc alatt képes ugyanerre, így mindketten megelőzik a Prelude eredményét.

A zavart tovább növeli, hogy a Honda általában nem nem közli az autói hivatalos gyorsulási adatait, ezért sem egyszerű megállapítani, hogy az új Prelude valamilyen külső körülmény miatt volt ennyire lassú, vagy tényleg ennyit tud.

A gyártó végül reagált a helyzetre, de nem tudta teljesen eloszlatni a felmerült kételyeket. A Honda indoklása szerint az autók gyorsulási adatait nem teszik közzé, mivel azok számos tényezőtől függenek, például az útfelület állapotától vagy az akkumulátor töltöttségi szintjétől. Hangsúlyozták, hogy bár az új Prelude osztozik néhány alkatrészen a Civic Type R-rel, nem az volt a szándékuk, hogy közvetlen vetélytársat állítsanak a sportos csapotthátú modell elé.

Ezen a ponton azért érdemes emlékezni arra, hogy a Prelude nemcsak a Type R-től kap ki csúfosan, hanem a jelek szerint még a gyengébb márkatársakkal sem bír. "Magabiztosak vagyunk abban, hogy a Prelude hasonló gyorsulási eredményeket fog majd elérni, mint más kétmotoros hibrid modelljeink, például a Civic Hybrid" - írja a Honda.

A legfrissebb információk szerint az új Prelude képes lehet a megfelelő feltételek mellett körülbelül 7,8 másodperc alatt teljesíteni a sprintet. Ez ugyanakkor még mindig nem mondható kiemelkedőnek, és az eddigi teljesítményadatok sem ezt támasztják alá.

Related posts