Benzint kortyol, ám a legújabb, szemrevaló sportkupét villamos energia mozgatja.

A hatótávot bővítő funkcióval rendelkező elektromos hajtású Karma Amaris első végleges prototípusai jövőre kerülnek gyártásra.
A Fisker 2008-ban debütált a Karma nevű sportszedánjával, amely a világ egyik első plug-in hibrid személyautója volt. Az autóból 2011 és 2012 között körülbelül 2450 példány készült. Azonban a vállalat 2012-ben nehéz helyzetbe került, és végül kénytelen volt bezárni kapuit. Két évvel később, 2014-ben a kínai Wanxiang cég megszerezte a Fisker szellemi tulajdonát és gyártási berendezéseit, új fejezetet nyitva a márka történetében.
A Karma Automotive névre keresztelt új cég az elmúlt időkben több tisztán elektromos és hibrid modellel is előrukkolt, és az idén márciusban leleplezett legfrissebb újdonságának, az Amarisnak most az utasterét is felfedték.
A kormány mögött, amelyet érintőgombok díszítenek, egy lenyűgöző nagyfelbontású digitális műszeregység várja a sofőr utasításait. De a technológia itt nem áll meg, hiszen a középkonzolon kívül az anyósülés elé is elhelyeztek egy praktikus érintőkijelzőt, amely még inkább fokozza a modern vezetési élményt.
A tavaly márciusban bemutatott, Gyesera által is alkalmazott négyajtós platformra épülő Amaris egy stílusos kupé, amely alumínium karosszériájával és hatótávnövelő funkcióval rendelkező elektromos hajtásláncával hódítja meg a közönséget.
A legfrissebb Karmában, amely 22 colos kerekeken suhan, egy négyhengeres turbós benzinmotor generálja az energiát a 41,5 kWh kapacitású akkumulátor számára.
A belsőégésű motorral kapcsolatban jelenleg annyit tudunk, hogy a mérete jelentősen meghaladja a Reveróban található 1,5 literes, háromhengeres egységet.
Az elektromos üzemmód maximális hatótávolsága 160 kilométer, míg a teljes hatótáv, amelyet a jármű elérhet, 640 kilométer magasságában teljesedik ki.
Az Amaris sorozatgyártása 2026 végén indul be, és a jármű lenyűgöző teljesítménye már most felkeltette az autós világ figyelmét. A 3,6 másodperces 0-100 km/h gyorsulás és a 266 km/h végsebesség igazi adrenalint ad a vezetési élményhez. Az árcédulán körülbelül 200 ezer dolláros (68 millió forint) összeg fog szerepelni, ami tükrözi a modell exkluzivitását és technológiai újításait.