A Hugo Boss számára a megújulás reményei szertefoszlottak, és egy nehéz esztendőt zárnak.
Zádori Bence, 2024. december 16., hétfő, 15:58. Képforrás: Getty Images / SOPA / LightRocket / Paco Freire.
A német divatmárka részvényei közel 40 százalékkal estek vissza, ami az utolsó 16 év legjelentősebb zuhanását jelenti. Ez a drámai csökkenés különösen kiábrándító, mivel a márka lemaradt olyan konkurensektől, mint a Burberry Group Pic, egy olyan évben, amikor a divatkereskedők helyzete amúgy is kedvezőtlenül alakult.
Daniel Grieder vezérigazgató először az év közepén adott ki profitfigyelmeztetést, a borús kilátásokra hivatkozva.
A Bloomberg híradása szerint Hugo Bross prémium márkáját Grieder a legutóbbi időszakban a fiatalabb vásárlói rétegre fókuszálva alakította át. Júliusban a vállalat csökkentette a működési nyereség és értékesítési előrejelzéseit, így az európai luxuscégek között az egyik legnagyobb mértékben shortolt részvénnyé vált.
Az S&P Global Market Intelligence legújabb jelentése alapján a Hugo Boss részvényeinek körülbelül 14 százaléka kölcsönbe van adva, ami egyértelműen utal a short pozíciók iránti növekvő érdeklődésre.