A dm és a Teta egyre élesebb versenyhelyzetben találja magát | ma7.sk

A német Müller drogérialánc, amely számos európai országban ismert, hivatalosan is belépett a szlovák piacra. Az első üzletét Trencsénben nyitotta meg, ezzel új szereplőként bővítve a helyi drogériapiac kínálatát. Bár a cég egyelőre nem közölte, hol tervez további boltokat, a trencséni nyitást 20%-os kedvezménnyel ünnepli, hogy már az első napokban megszólítsa a vásárlókat.
A Müller trencséni boltja impozáns, két szinten terül el, összesen 1500 négyzetméteren várva a vásárlókat. A kínálat lenyűgöző: parfümök, drogériai termékek, papír-írószerek, harisnyák, multimédia, játékok, háztartási cikkek és kreatív eszközök mind megtalálhatók a polcokon. Az üzlet 50 ezer különböző terméket és 40 saját márkát vonultat fel, amelyekhez rendszeresen vonzó akciók is társulnak. A színvonalas kiszolgálás érdekében a trencséni bolt munkatársai Ausztriában és Magyarországon sajátították el a legjobb gyakorlatokat, hiszen a Müller már évek óta jól bejáratott hálózattal büszkélkedhet a régióban.
A Müller a szlovákiai terjeszkedési stratégiájában elsődlegesen a 30 ezer lakosnál népesebb városokat célozza meg. A vállalat olyan belvárosi lokációkat, forgalmas bevásárlóközpontokat és retail parkokat keres, ahol az üzletek alapterülete 800 és 2000 négyzetméter között változik. Különös hangsúlyt fektetnek arra, hogy az új helyszínek könnyen megközelíthetőek legyenek, és elegendő parkolóhellyel rendelkezzenek a vásárlók kényelme érdekében.
Jelenleg a lánc körülbelül 1000 üzletet üzemeltet Németországban, Ausztriában, Magyarországon és számos más országban, munkavállalóinak összlétszáma pedig eléri a 35 ezer főt.
A Müller érkezésével a szlovák drogériapiac versenye érezhetően élesedik. Jelenleg a dm dominál 160 üzlettel és 437 millió eurós éves bevétellel, mellette a Teta (225 üzlet, 105 millió euró) és a 101 Drogerie (243 üzlet) is jelentős piaci szereplő. A Müller új márkákat és kedvezőbb árakat hozhat, ezzel még több lehetőséget kínálva a vásárlóknak.