Esőcseppek, váratlan kicsúszások, a biztonsági autó megjelenése, és a büntetések árnyéka – mindez egy izgalmas forgatókönyv része volt a Brit Nagydíjnak, ahol Hülkenberg a 19. pozícióból indult, mégis hősként zárta a versenyt. A pálya kiszámíthatatlansága

Vasárnap hatalmas eső zúdult a silverstone-i versenypályára, ami igencsak felforgatta az F1-es futam előtti helyzetet. Bár a rajt pillanatára már elállt a csapadék, ennek hatása még mindig érezhető volt. A pilóták jelentős része a felvezetőkör során úgy tapasztalta, hogy a pálya már annyira száradt, hogy felesleges az átmeneti esőgumikra hagyatkozniuk; inkább a kockázatvállalás mellett döntöttek. George Russell, Charles Leclerc és Isack Hadjar is így cselekedtek, ahelyett, hogy a rajtrácson sorakoztak volna fel, inkább egy utolsó pillanatos kerékcserét választottak. Ezáltal a mezőny végére kerültek, de már száraz pályára optimalizált gumikkal vághattak neki a versenynek.
Öt pilóta hirtelen hátrasorolódott, és még mielőtt kiderült volna, ki hozott jó döntést, beütött a krach: Liam Lawson nekicsapódott a gumifalnak, ami miatt a 52 körös futam kezdetén virtuális biztonsági autós szakasz lépett életbe. A vezetésben azonban nem történt változás; Max Verstappen továbbra is magabiztosan őrizte első helyét a két McLaren, Oscar Piastri és Lando Norris mögött.
A verseny a negyedik körben folytatódott, ekkorra Kimi Antonelli a másik Mercedesszel is száraz pályára való gumikra váltott. Hogy ez erős kockázat, jól jelezte, hogy a negyedik körben a korai kerékcserések egyike, Gabriel Bortoleto csúszott neki háttal a gumifalnak. Elsőre úgy tűnt, hogy a mezőny megússza a safety cart, mert a Sauber kiszabadult a sóderágyból, ám a kocsi hátsó szárnya annyira megsérült, hogy a brazil pilóta így sem jutott vissza a boxutcáig, a pálya szélén kellett megállnia. Ezzel az ötödik körben már a második virtuális biztonsági autós szakasznál (VSC) tartottunk, miközben egyre közeledett egy újabb esőhullám.
A hetedik körben a pilóták már harmadszor vágtak neki az izgalmas versenynek, és nem kellett sokáig várni, hogy a helyzet feszültsége fokozódjon: Piastri a nyolcadik körben átvágott Verstappen mellett, ezzel megszerezve a vezetést.
Ahogy a 10. körhöz érkeztünk, átmenetileg úgy tűnt, hogy a száraz gumikra váltó versenyzők óriási előnyre tehetnek szert. Russell és Leclerc a mezőny hátsó részében 3-5 másodperccel voltak gyorsabbak, mint a vezető Piastriék. A helyzet azonban hirtelen megváltozott, amikor megérkezett a korábban előre jelzett eső. Azok a pilóták, akik korábban vállalták a kockázatot, most vissza kellett, hogy térjenek a boxba, hogy az átmeneti esőgumikat feltehessék.
A 11. kör végére világossá vált, hogy még az átmeneti esőgumi sem elegendő a hirtelen érkező esőzéshez, így a versenyzők szinte mindannyian friss gumiabroncsokért cseréltek. Még a legendásan tehetséges esőmenő, Verstappen is meglepetést okozott: egy kanyarban lecsúszva Norris mögé került, de nem sokáig maradt ott, hiszen egy gyors kerékcsere után hamar visszaszerezte a pozícióját. Néhányan azonban ragaszkodtak a rajtnál kapott gumikhoz; Alex Albon és Esteban Ocon átmenetileg befurakodtak a top 5-be, de végül a friss abroncsokkal érkező versenytársak hamarosan lehagyták őket.
A versenyigazgatóság a 14. körben úgy döntött, hogy a heves esőzés miatt a pálya állapota kockázatossá vált. Nagy és veszélyes tócsák jelentek meg a burkolaton, ami miatt a pilóták biztonsága érdekében aktiválták a safety cart. A fékezett tempó egészen a 17. kör végéig megmaradt, majd a 18. körben újra felborult a helyzet: Isack Hadjar drámai erővel ütközött a gumifalnak, így ismételten szükség volt a biztonsági autóra a mentési műveletek idejére.
A verseny felénél a legjobb tíz helyezett így alakult: Piastri vezette a sort, őt követte Verstappen, Norris, Lance Stroll, Nico Hülkenberg, Pierre Gasly, Lewis Hamilton, Russell, Fernando Alonso és végül Carlos Sainz.
A 22. körben újra felcsillant a verseny izgalma, hiszen a hajsza ismét kezdetét vette. Verstappen, a címvédő, az újrarajtnál váratlanul hibázott, és pörögve landolt a pályán a Red Bull-jával. Ez a váratlan fordulat a tizedik helyre juttatta őt, komoly hátrányba került. Az élen Piastri és Norris domináltak, mögöttük pedig három meglepetésgyáros: Stroll, Hülkenberg és Gasly küzdöttek a pozíciókért.
Közvetlenül a safety car távozása előtt Verstappen egy pillanatra megelőzte Piastrit, de a visszajátszásból látszott, hogy az ausztrál fékezett indokolatlanul nagyot. A versenybírók is így látták, a McLaren-pilóta 10 másodperces büntetést kapott a megmozdulásért.
A két McLaren szinte külön világban versenyzett az élen, és egyértelmű volt, hogy hacsak valami váratlan malőr nem történik, a brit csapat sima kettős győzelmet ünnepelhet a hazai szurkolók előtt. Azonban a harmadik helyért kiélezett küzdelem alakult ki, ahol Hülkenberg sikeresen letartóztatta Strollot, sőt, még Hamilton is ott loholt a Ferrarijával a nyomában, de Hülkenberg ügyesen meg tudta őrizni a pozícióját.
A 39. körben néhány csapatnál kezdett felébredni a kockázatvállalás szelleme. Először Alonso, majd Russell lépett színre, kérve a száraz pályára való gumikat. Russell azonban szinte azonnal pördült meg, és óriási szerencséje volt, hogy egy tágas bukótér várta, nem pedig egy gumifal, így még mindig versenyben maradhatott a 14. helyen. Ekkor még korai volt a rizikó, ám a 42. körben már Hamilton, Stroll, Verstappen, Gasly, Sainz, Oliver Bearman és Cunoda Júki is a száraz gumikra váltott. Hülkenberg, aki a harmadik helyen állt, szintén csatlakozott a kockázatos döntéshez.
A 44. körben Piastri is csatlakozott a kerékcserék sorához, majd a 45. körben Norris is követte őt. Ugyanakkor a pálya még mindig messze volt attól, hogy ideális legyen a száraz gumik számára. Hamilton, Esteban Ocon, Bearman és Sainz is megcsúszott az aszfalton, de a kerékcsere után Piastri autója is megadta magát a túl csúszós pályának, és beszitált.
Miután Norris az élre állt Piastri büntetésének köszönhetően, már nagyon simán húzta be a futamgyőzelmet, sorban második, szezonbeli negyedik sikerét aratva. A McLaren kettős győzelmet ért el a hazai futamán, a verseny hőse viszont alighanem az a 37 éves Nico Hülkenberg, aki nemcsak, hogy dobogós helyre hozta be a Saubert, de pályafutása 239. versenyén állhatott először a dobogóra a Forma-1-ben. Mindezt úgy, hogy a 19. helyről indult.
A két McLaren és Hülkenberg mögött a versenyt követően Hamilton állt, míg a megpördülését követően Verstappen bravúrosan az ötödik helyre küzdötte fel magát. Őt követte Stroll, Gasly, Alonso, Albon és Russell, akik mindannyian pontszerző helyen zárták a versenyt.
Két egymást követő futamgyőzelmével Norris jelentős lépést tett előre a pontversenyben, de jelenleg még Piastri áll az élen a világbajnoki ranglistán, 234 ponttal. Csapattársa, Norris, 226 ponttal követi őt. Verstappen, nagy hátrányból, 165 ponttal érkezik a harmadik helyre. Őt Russell (147), Leclerc (119) és Hamilton (103) követi, mindannyian 100 pont felett teljesítettek eddig. A csapatversenyt tekintve a McLaren dominál, hiszen 460 pontot gyűjtöttek, míg a Ferrari 222 ponttal, a Mercedes 210 ponttal, és a Red Bull 172 ponttal üldözi őket.
Az F1 izgalmas kalandja a kisebb szünetet követően július 25-27. között a Belga Nagydíjjal folytatódik, ahol a versenyzők a híres Spa-Francorchamps pályán mérhetik össze tudásukat. Ezt követően, augusztus elején, a figyelem Magyarországra irányul, hiszen a Magyar Nagydíj következik, amely mindig különleges élményt kínál a rajongóknak.