Kiváló hír a számlatulajdonosok számára! MINDENKI visszakapja azt az összeget, amit eddig levontak!


A probléma forrása egy külső kártyaelfogadó szolgáltató rendszere volt.

A Magyar Bankszövetség tájékoztatása alapján a felmerült probléma nem a bankok működésében keresendő, hanem egy külső kártyaelfogadó szolgáltató hibájából ered. Ennek következtében egy technikai malőr folytán a korábbi tranzakciók ismételt feldolgozásra kerültek.

A kártyás fizetések lebonyolítása több szereplőn keresztül zajlik - a kibocsátó banktól a kártyaelfogadó szolgáltatón át a nemzetközi kártyatársaságokig -, így a hibás adatküldés és feldolgozás együtt okozta a duplikált terheléseket.

A hiba észlelését követően a bankok azonnal intézkedéseket tettek, és értesítették az ügyfeleiket. A téves terheléseket már helyrehozták, az összegek automatikusan visszautalásra kerültek, így az érintett ügyfeleknek nem kellett külön lépéseket tenniük. Bár a problémás tranzakciók aránya viszonylag alacsony volt, minden egyes esetet alaposan kivizsgáltak.

A Bankszövetség az MNB-vel és a kártyaelfogadóval együttműködve további technikai és ellenőrzési lépések bevezetését tervezi, hogy elkerüljék a hasonló hibákat. A szakértők azt javasolják, az ügyfelek rendszeresen ellenőrizzék számláikat, és téves terhelés esetén azonnal jelezzenek a bankjuknak.

Related posts