Kia Picanto 1.2 GT-line: A megújult csúcsmodell bemutatása - KÉPEKKEL | ma7.sk Fedezd fel a Kia Picanto 1.2 GT-line legújabb verzióját, amely a frissítésekkel és izgalmas designnal egy új szintre emeli a városi autózást. Ez a modell nem csupán a stílusáv
Az egyik autó, amelyet a tesztelés alá vetettünk, a Kia Picanto, amelynek megújult verzióját a nagyobb teljesítményű benzinmotorral és ötfokozatú kézi váltóval, a GT-line csúcsszereltség formájában kaptuk meg. Ezt az izgalmas modellt egyhetes próbafutamra vittük magunkkal.
A kisautó alapformája, a buci dizájn, megőrizte eredeti vonásait, hiszen a karosszéria továbbra is ötajtós kivitelben pompázik. Az igazi újdonságok a részletekben rejlenek, ahol a frissítések és finomítások felfedik a különbségeket.
Például abban, hogy a maszk és a fényszórók formája ezen a szinten a három számmal nagyobb EV9-esé, természetesen arányos kicsinyítésben. Legalább ennyire feldobják az összképet az óriási légbeömlők, hátul pedig a függőleges lámpákat összekötő fénycsík (mellesleg elöl is van ilyen), és a morcos diffúzor. Mindezeket összegezve egy magyarországi kollégám egyenesen "vészjósló"-nak nevezte a minimobil fazonját... Végezetül tegyük még hozzá, hogy a verda ebben a csúcskiadásban 16 colos alufelniken áll, szemben a 3 alacsonyabb szereltségi szint 14-es kerekeivel.
Elsőként a lenyűgöző, kagylóra emlékeztető elülső ülések vonják magukra a figyelmet; ilyen kialakítást kisautókban nagyon ritkán találni. Csak a legmagasabb felszereltségű modellek büszkélkedhetnek ezzel, beleértve a remek tapintású, sportos, alul lecsapott bőrkormányt is. Minden verzióban azonban alapfelszereltség a nyolchüvelykes középső érintőképernyő, valamint a 4,2 colos digitális műszerfal. Az utóbbin a fordulatszámmérő kifejezetten szokatlan módon jeleníti meg az értékeket: kétjegyű tizedes szám formájában, például 3,1 = 3100.
Kiemelendő, hogy a klasszikus körtárcsák a klímavezérlés terén megőrizték helyüket, ami igazán dicséretes. Emellett a kormány- és ülésfűtés, valamint a szélvédők párátlanítása is rendkívül praktikus nyomógombokkal aktiválható, ami a használhatóság szempontjából nagy előny.
Az információs technológia terén számos izgalmas újítást hozott a legfrissebb frissítés: lehetőség nyílt két okostelefon egyidejű csatlakoztatására, a hangvezérlés használatára, valamint a felhőalapú navigáció integrálására. Emellett a vezeték nélküli szoftverfrissítések is forradalmasítják a felhasználói élményt. Különösen figyelemre méltó ez a kínálat, hiszen ritkán találkozhatunk ilyen gazdagsággal ebben a szegmensben! A térkínálatról sem szabad megfeledkezni: bár a hátsó ülések térfogata a kisautók átlagos értéke körül mozog, a kényelmes ülések biztosítják az utazás élményét. Ami pedig a csomagtartót illeti, a 255 literes kapacitás a kategória egyik legelőnyösebb ajánlata, ráadásul a hátsó ülések lehajtásával könnyedén több mint egy köbméterre növelhetjük a tárolóhelyet.
Az eddigi szuperlatívuszok listázása után az új Picanto motorkínálata emlékeztet ismét arra, hogy mégiscsak egy törpeautóval van dolgunk.
Ez ugyanis két szerény teljesítményű szívó benzinesből áll (1,0/1,2: 63/79 LE). Tesztautónkat az erősebbik verzió hajtotta, ötfokozatú kézi váltóval kombinálva (de 1000 eurós felárért ötgangos robotváltó is kérhető). A Kia mérnökeit dicséri, hogy a frissítés során a motorokat is korszerűsítették.
A vezetési élményt fokozhatja a szintén újdonságnak számító nyomatékvektor-szabályozó, amely stabil és pontos kanyarvételeket tesz lehetővé. Ami pedig a fogyasztást illeti: ilyen könnyű, és az újításokkal együtt faék egyszerűségű kismotorral felszerelt járgánytól jogos elvárás a 6 liter alatti konzum. Mi is bőven belefértünk, sőt egy hosszabb országúti szakasz fegyelmezett abszolválása után kerek 5 liter világított a műszerfal fedélzeti számítógépén...