Középiskolai kerettantervek: Középpontban a jövő oktatása – Szócsata a láthatáron, a miniszter véleménye szerint téves lépés az új tantárgyak folyamatos bevezetése | Krónika Online
ellenzi, hogy újabbnál újabb tárgyakat vezessenek be, ezért a 9-12. osztályos tanulók számára összeállított tárgyak listájáról és az egyes tantárgyakra szánt heti órák számáról közvitát szerveznek.
Daniel David véleménye szerint nem lenne célszerű folyamatosan új tantárgyakat bevezetni az oktatásba. Úgy látja, hogy az elmúlt évek gyakorlata, miszerint környezeti, fenntarthatósági vagy jogi nevelést külön tantárgyként tanítanak, problémás. Ezek a témák kétségtelenül fontosak, de ahelyett, hogy új tantárgyakként kezeljük őket, inkább fókuszált tanulási egységekként kellene megjelenniük. David hangsúlyozza, hogy a lényeges kompetenciákat a már meglévő tantárgyak keretein belül kellene integrálni, hogy elkerüljük a túlterheltséget, amit a gyerekek óraszáma jelent.
Középiskolai kerettantervek: jól kellene tanítani
Az oktatási miniszter figyelmeztetett, hogy a legnagyobb probléma meglátása szerint az, hogy "nem tudjuk, hogyan tanítsuk jól a már kialakított tartalmakat". "A tanítási módszerek nem jók, a tankönyvek pedig nem elég barátságosak. Sok nemzetközi teszten a romániai oktatásban megjelenő tartalmak nagyon jól átfedésben vannak azzal, amit a tételek értékelnek,