Lázár János számára nem volt kérdés, hogy a vonatokon utazók hangot adjanak elégedetlenségüknek. Az utasok világosan megfogalmazták, mit várnak el a MÁV-tól a legújabb kudarc után: egyetlen, lényegre törő javaslatuk maradt.

Ez a hétvége sem telt el bosszantó vasúti késések, forgalomváltozások nélkül, de az utasok sem fáradnak bele a reklamációkba.
Kánikulai hét áll mögöttünk, és ahogy azt már előre jelezhettük, a rendkívüli hőség a vasúti közlekedést is komoly kihívás elé állította. A várakozásoknak megfelelően a hőség hatásai érezhetővé váltak, de arra talán kevesen számítottak, hogy a Keleti és a Déli pályaudvar egyszerre adja meg magát a meghibásodott biztosítóberendezések következtében.
Ráadásul mindez még augusztus 15-én (pénteken) történt, bosszantó nyitányaként a hétvégének, amikor valószínűleg sokan akartak vízpartok közelébe vonatozni. Helyette megint maradt a mérgelődés és az ideges kommentelés az utasok részéről.
A Keleti pályaudvar került valamivel zűrösebb helyzetbe, bár a MÁV igyekezett gyorsan helyreállítani az onnan induló és oda érkező járatok menetrendjét. A hosszabb menetidő "alap" volt, hiba próbáltak a helyzeten pótlóbuszokkal javítani.
A káosz jeleként a forgalomirányításnak igazán elő kellett kapnia a kreatív megoldásokat. A gödöllői S80-as vonatok nem jártak, ezért néhány InterRégió vonatnak minden egyes állomáson és megállóhelyen meg kellett állnia. A Lehár EC Bécsből a Keleti pályaudvar helyett Kelenföldig közlekedett, ahogy a Pécsről induló Mecsek InterCity is.