A MÁV már nem csupán a késések esetén téríti vissza a jegy árát: mostantól objektív felelősséget vállalnak.
A MÁV-csoport vezérigazgatója bejelentette, hogy november elsejétől új intézkedés lép életbe: a késések mellett a helyjegy árát visszatérítik abban az esetben is, ha a vonat nem az előírt vagonokkal indul.
Hegyi Zsolt a Facebook oldalán bejelentette, hogy az objektív felelősség elve alapján automatikusan visszatérítik a jegy árát azoknak az utasoknak, akik online vagy applikáción keresztül vásárolták meg helyjegyüket, ám a vonat szerelvényéről hiányzik az érintett kocsi, például egy IC-kocsi.
A vezérigazgató szavaival élve, a Dunakeszi Járműjavító kényszerű bezárása komoly kihívások elé állította a MÁV-csoportot. A vasúti kocsik karbantartásának üteme jelentősen lecsökkent, ami miatt a tartalékflotta gyorsan kimerül. Ez a helyzet megnehezíti a váratlan műszaki problémák vagy balesetek következtében kivont vasúti kocsik pótlását, ami súlyosbítja a közlekedési helyzetet.
Amennyiben az adott MÁV-szerelvény nem rendelkezik a megfelelő mennyiségű és minőségű vasúti kocsikkal,
A helyjegyek árát maximum 72 órán belül visszatérítjük.
A digitális platformokon vásárolt és az applikációban megrendelt jegyek esetén a visszatérítés automatikusan érvényesül. Emellett azok számára is biztosítjuk a visszatérítést, akik a pénztárakban vásárolták meg a helyjegyüket.
Ebben az esetben e-mailes, telefonos vagy személyes ügyfélszolgálataikon keresztül lehetséges igényelni a visszatérítést.
"Nem számít, hogy külső, a MÁV-csoporton kívüli okból következik be a 20 percet meghaladó késés vagy marad ki egy vasúti kocsi a szerelvényből, csak az utassérelem számít, amelyért a MÁV-csoport kér bocsánatot. Nemcsak szóval, hanem tettel: pénzvisszatérítéssel most már a nem teljesülő kocsiösszeállítás esetén is" - összegezte Hegyi Zsolt.





