Még mindig rengeteg olyan eset akad a használt autók piacán, ahol a kilométeróra visszatekerésével próbálják manipulálni az autók értékét.

Bár a kilométeróra manipuláció elsősorban a jó ár-érték arányú használt autót kereső vásárlók érdekeit sérti, a következményei sokkal szélesebb körűek, és nem csupán az egyéni vásárlókra korlátozódnak, hanem a gazdaság egészére is kihatnak. Az ilyen csalások komoly kihívást jelentenek minden ország számára, és az európai kontinensre is kiterjednek. A tisztességtelen eladók miatt a vevők indokolatlanul magas összegeket kénytelenek kifizetni a járművekért, míg az európai államok évente milliárdos nagyságrendű bevételektől esnek el.
Az Európai Parlament 2018-ban közzétett jelentése alapján a kilométeróra manipulálásából származó veszteségek az Európai Unió területén évente 534,6 milliárd és 3500 milliárd forint között mozognak.
A veszteségek alaposabb felmérése céljából a carVertical, egy járműadat-szolgáltató cég, alapos kutatásokat végzett több európai országban. A legkonzervatívabb becslések szerint évente körülbelül 2100 milliárd forintnyi kár keletkezik az európai államokban a kilométeróra-manipuláció következtében. Mivel sok esetben a csalásokra nem derül fény, a valóságos veszteségek valószínűleg még ennél is magasabbak.
Az autók futásteljesítményének meghamisítása rendkívül nehezen bizonyítható feladat. Az országok nem mindig osztják meg egymással a járművekre vonatkozó adatokat, és sok esetben a kilométeróra-állásokról sincs digitális nyilvántartás. Ez a helyzet jelentősen megnehezíti a csalások leleplezését. Matas Buzelis, a carVertical autópiaci szakértője elmondja, hogy a manipulációk kiszűrésének egyetlen megbízható módja a korábban rögzített futásteljesítmény-adatok összevetése.
A kilométeróra manipuláció évente meghökkentő, több mint 41 milliárd forintos kárt okoz Magyarország gazdaságának.
Hazánkban a vásárlók átlagosan 18,6 százalékkal többet adnak azokért az autókért, amelyek kilométeróráját manipulálták. Ez a becsült valós értékük közel egyötödét teszi ki.
Egy visszatekert futásteljesítményű autó, amelynek hirdetett ára 4 millió forint, valójában csupán 3,2 millió forintot érhet. Ilyen helyzetben a vásárló körülbelül 800 ezer forinttal többet ad ki, mint amennyit az autó valójában ér. Az ár növekedésével a potenciális anyagi veszteség is egyre jelentősebbé válik; prémiumkategóriás járműveknél ez az összeg akár több millió forintra is rúghat.