A magyarok különös figyelmet szentelnek a húsvéti édességeknek, és alaposan mérlegelik, milyen finomságokra is áldoznak ilyenkor.

Az idei húsvéti szezon a hazai édességpiacon a tudatosság jegyében telik, ahol a gyártók eddig soha nem látott figyelmet fordítanak termékeik optimalizálására. A vásárlók körében tapasztalható árérzékenység növekedése mellett azonban a minőségi elvárások is megmaradtak; a legtöbben nem hajlandók lemondani a kiváló minőségről. Így a kosarakba leginkább azok a termékek kerülnek, amelyek a legjobb ár-érték arányt képviselik.
A hazai édességgyártók idén is változatos termékpalettával készültek a húsvéti ünnepekre. A klasszikus csokoládéfigurák mellett izgalmas újítások is megjelentek a kínálatban. A tejcsokoládéból készült tojások és nyulak mellett különleges, limitált kiadású szezonális finomságok is várják a vásárlókat. A citrusos és meggyes ízek kiemelten népszerűek, ahogy azt a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Magyar Édességgyártók Szövetsége közös tájékoztatójában is hangsúlyozták.
A 2025-ös húsvét ugyanakkor a tudatosság jegyében telik, gyártói és vásárlói oldalról egyaránt. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar Édességgyártók Szövetségének közös piaci körképe szerint a változó fogyasztói szokások és a gazdasági bizonytalanságok az eddiginél is komolyabb felkészültséget igényeltek a gyártóktól. A feldolgozók erős hangsúlyt fektettek a termékportfólió optimalizálására és olyan partnerségek, folyamatok kialakítására, hogy hatékonyan tudjanak reagálni a kereslet ingadozásaira.
Emellett nőtt a digitális marketing és e-kereskedelmi csatornák szerepe is. Bár igaz, hogy az ünnepek idején, legyen az húsvét, vagy karácsony, a fogyasztók hajlandóak a magasabb árakat is megfizetni, ugyanakkor a többség a legjobb ár-érték arányú termékeket keresi, a mennyiségi helyett minőségre terelődött a hangsúly a szezonális édességek piacán.