Piastri hatalmas hibát követett el, míg Hülkenberg a 239. versenyén végre megmutatta, mire képes.


Lando Norris nyerte a Forma-1-es Angol Nagydíjat, amelynek a hőse az F1-pályafutása első dobogós helyezését elérő Nico Hülkenberg volt.

Az esőcseppek épp csak elhagyták a pályát a futam kezdete előtt, amikor a felvezető kör végén néhány pilóta, köztük Russell és Leclerc, úgy döntöttek, hogy a bokszba hajtanak, hogy slick gumikra váltanak. Így tizennégy versenyző sorakozott fel a rajtrácson, míg hatan a bokszból rajtoltak. Verstappen indítása kiválóan sikerült, míg Hamilton már az első körben nekifeszült a harmadik helyen álló Norristnak, aki azonban remekül védekezett, és visszaverte honfitársa támadását.

A hátsó régióban Ocon és Lawson ütközött egymással, az esetből utóbbi jött ki rosszabbul, számára be is fejeződött a verseny, ahogy a bokszból rajtoló Colapintónak is, aki alatt megadta magát az Alpine.

Lawson kiesése miatt virtuális biztonsági autós fázis következett, majd ahogy véget ért, Bortoleto csúszott ki, és bár megpróbálta folytatni, az az autója nem volt alkalmas rá. Jöhetett az újabb virtuális biztonsági autós etap, majd ahogy folytatódott a száguldás, Piastri nyomban nyomás alá helyezte Verstappent, akit meg is előzött a 8. körben.

A 10. körben végre megérkezett a régóta várt eső, ami alaposan megváltoztatta a verseny dinamikáját. Verstappen a csapatrádión kifejezte aggodalmát a csúszós pálya miatt, és a címvédő Norris is sikeresen megelőzte őt. Azonban nem sokkal később mindketten a bokszba hajtottak, ahol a Red Bull szerelői kiemelkedtek a gyorsaságukkal. Ennek köszönhetően Verstappennek sikerült visszaszereznie a pozícióját Norris előtt.

Az eső olyan hirtelen zúdult le, hogy a 14. körben máris beküldték a biztonsági autót. Ekkor a verseny élmezőnye a következőképpen alakult: Piastri, Verstappen, Norris, Stroll, Hülkenberg, Gasly, Ocon, Hamilton, Russell és Alonso. Az időjárás viszont igencsak kaotikusra fordult, hiszen Leclerc előtt annyira felkavarta a vizet, hogy a monacói pilóta egy pillanatra teljesen elvesztette a látását, és emiatt le is kellett hajtania a pályáról, de szerencsére folytatni tudta a versenyt.

A 17. körben megszólalt a biztonsági autó, és Hamilton valamint Russell gyorsan megelőzte Ocont. Azonban nem sokáig élvezhették a zavartalan versenyzést, mivel Hadjar hátulról nekiütközött Antonellinek. Az RB fiatal tehetsége a csapatrádión elismerte, hogy a hatalmas vízfüggöny miatt nem látta a balesetet megelőző helyzetet. A 21. körben a biztonsági autó visszatért a garázsba, és Piastri merész döntést hozott: hirtelen fékezett, ami könnyen balesethez vezethetett volna.

Az újraindulás után Verstappen megforgott, és visszaesett a 10. helyre, Piastri pedig 10 másodperces büntetést kapott a fékezős incidens miatt. Ugyanilyen büntetést kapott Cunoda is, aki Bearmant lökte ki. Húsz körrel a vége előtt Piastri, Norris, Stroll, Hülkenberg, Hamilton, Gasly, Russell, Alonso, Sainz és Verstappen alkotta a pontszerzők táborát.

A 35. körben Hülkenberg megelőzte Strollt, ezzel a harmadik pozícióba került, és pályafutása első dobogós helyezésének elérésére törekedett. A nyomában ott loholt Hamilton, aki szintén gyorsan elhaladt Stroll mellett. A mezőny több tagja slick gumikra váltott, köztük Russell is, aki azonban nem úszta meg szárazon: kicsúszott, de szerencséjére a pörgés után meg tudta tartani a helyét a pályán.

Az utolsó tíz körre szinte minden versenyző gumit cserélt, és nyolc körrel a verseny vége előtt Hülkenberg már nyolc másodperces előnyben volt Hamiltonnal szemben. Piastri a bokszban letöltötte a 10 másodperces büntetését, majd megkezdte a hajszát Norris után, miközben Hülkenberg próbálta megőrizni a távolságot tőle. A nap legfurcsább rádióüzenete Piastritól érkezett, aki a büntetését igazságtalannak érezte, és arra számított, hogy Norris visszaadja neki az első helyet. A csapat azonban határozottan elutasította ezt a kérését.

Norris kényelmesen nyerte a futamot, Piastri lett a második, Hülkenberg pedig a 239. versenyén megszerezte az első dobogós helyezését! A 19. helyről rajtolva, ezek után természetesen őt választották a nap versenyzőjének.

A világbajnoki szezon újabb izgalmas fejezete három hét múlva kezdődik, amikor a mezőny Spa-Francorchamps varázslatos aszfaltcsíkjára látogat a Belga Nagydíj keretein belül.

Related posts