Sainz a madridi versenypálya új nagykövete lett | M4 Sport


Egy nappal azután, hogy a szervezők bemutatták az első hivatalos szimulációt a madridi pályáról, egy sajtótájékoztató keretein belül bejelentették, hogy az új helyszín nagykövetévé a Williams csapat versenyzője, Carlos Sainz lépett elő.

Az utóbbi hetek és hónapok során hatalmas iramban formálódik a jövőre debütáló madridi Forma-1-es pálya körüli helyzet. Frissen nyilvánosságra került, hogy a várva várt versenyt 2026 szeptemberének első hétvégéjén rendezik meg, emellett felfedték a pálya nevét is: Madring. A kivitelezők személye is napvilágra került, ami újabb izgalmakat csepegtetett a rajongók számára.

Már biztosra vehető, hogy a munkálatok áprilisban megkezdődnek, és ennek örömére bemutatták az első hivatalos szimulációt, amely a vonalvezetést hivatott bemutatni. Pénteken egy sajtóesemény keretében, amelynek apropóját az építkezések kezdetének bejelentése adta, felfedték a pálya első nagykövetét is, aki nem más, mint egy népszerű, aktív F1-es versenyző.

A rendezvény szervezői Carlos Sainzot kérték fel, aki lelkesen elfogadta a meghívást, és személyesen is részt vett az eseményen. Itt bejelentette, hogy ő is csatlakozik a projekthez, amelyet több szempontból is rendkívül izgalmasnak tartott.

A négyszeres futamgyőztes lelkesedését fejezte ki a helyszín iránt, kiemelve a fővárosi aszfaltcsík különleges vonalvezetését. "Ez lesz a világbajnokság legnagyobb eseménye" – kezdte elmondását. "Olyan pályára számítok, amelynek kanyarai valóban egyedülállóak. És higgyék el, van itt pár különleges ív. Remélem, jövőre a dobogón állhatok majd itt. Madrid pedig a világ legcsodálatosabb városa! Nagykövetként mindent megteszek, hogy a pálya látványos és emlékezetes legyen!"

A rendezvény szervezői hangsúlyozták, hogy a világszerte ismert teniszlegenda, Rafael Nadal szellemiségét követve, céljuk megőrizni a világ "sportfővárosaként" való hírnevüket. Ezt a célt erősítik meg azzal, hogy Európa egyetlen fővárosaként ők lesznek a házigazdái egy Forma-1-es futamnak.

Az öt és fél kilométeres pálya, ami hivatalosan a Spanyol Nagydíjat veszi át Barcelonától (ez nem jelent egyet azzal, hogy az eddigi helyszín végleg búcsúzik) abban mindenképpen egyedi lesz, hogy az épített mellett utcai részeket is tartalmaz majd, tehát egyfajta "hibrid pálya" lesz, ami mindenképpen újszerű a királykategóriában.

Related posts