Sebességrekord egy különleges járművel: Az extrém teljesítmény határvonalán A sebességrekordok világa mindig is lenyűgözte az embereket, ám amikor egy nem hétköznapi jármű lép a reflektorfénybe, az izgalom hatványozottan fokozódik. Képzeljünk el egy olya


A Porsche Macan Turbo hajtáslánca hozott dicsőséget az osztrák Frauscher hajóépítő üzemnek: közös fejlesztésük új sebességi csúcsot ért el.

II. Albert monacói herceg híres elkötelezettségéről a környezetvédelem iránt. Az általa alapított alapítvány 2006 óta aktívan dolgozik a fenntartható fejlődés előmozdításán, és szorgalmazza az ökológiai kutatások és fejlesztések támogatását. Nem meglepő tehát, hogy kulcsszereplőként vesz részt az idei Monaco Energy Boat Challenge eseményen, amely már 12. alkalommal kerül megrendezésre, és amely a fenntartható, energiatudatos hajózás jegyében zajlik.

Ezen a tudományos versenytéren a történelem eddigi sebességrekordjait döntötte meg az osztrák Frauscher és a Porsche együttműködésében született 850 Fantom névre hallgató sporthajó.

Az elegáns hajó hajtáslánca a Porsche Macan Turbo technológiájára épül, amely a szárazföldön 639 lóerőt és lenyűgöző, 1130 Nm maximális nyomatékot produkál. Ez a teljesítmény lehetővé teszi, hogy a jármű mindössze 3,3 másodperc alatt gyorsuljon 0-100 km/órás sebességre, mindezt figyelembe véve, hogy a Macan induló tömege körülbelül 2,5 tonna.

Ez a lenyűgöző teljesítmény a vízen is dinamikus mozgást garantál: a Frauscher x Porsche 850 Fantom átlagsebessége a verseny során 49,84 csomó volt, ami körülbelül 93,2 km/órának felel meg. Az elmúlt tizenkét évben egyetlen villanyhajó sem ért el ilyen elképesztő sebességet ezen a megmérettetésen.

A résztvevők itt is egy izgalmas kihívás elé néznek: akárcsak az autós gyorsasági rekordok világában, 2 x 1 kilométeres szakaszt fognak teljesíteni, és az átlagsebességük lesz a mérvadó.

A Monaco Energy Boat Challenge eddigi leggyorsabb hajója kapható a piacon, és állítólag azonos teljesítménnyel bír, mint a rekordot felállító változat, hiszen az utóbbi teljesen gyári állapotában indult a versenyen.

A Frauscher egy 867 cm hosszú, 249 cm széles hajótestbe építette bele a Porsche Macan Turbo hajtásláncát. Utóbbit természetesen alaposan át kellett alakítani az eltérő teljesítményleadás miatt.

A 850 Fantom különböző felépítménnyel rendelkező változatai közül választhatunk, legyen szó kajütös vagy kajüt nélküli kivitelről, valamint fedett vagy nyitott fedélzetről.

A hajtáslánc négy különböző üzemmódban működtethető: ezek a kikötés, takarékos, sport és sport plusz. Az utolsó üzemmódban éri el a hajó a maximális sebességét, de ez a szórakozás nem tart sokáig. Ha kényelmesen haladunk, akár 100 kilométert is megtehetünk egyetlen feltöltéssel, ám ha 22 csomós (41 km/óra) sebességgel utazunk, már csak 45 kilométert tervezhetünk.

Örömmel jelenthetjük, hogy az akkumulátor töltésének sebessége ugyanolyan figyelemre méltó, mint amikor az eredeti pozíciójában van. Egyenáramú forrásról akár 270 kilowattal, míg váltóáramú hálózatról 11 kilowattal képes felvenni az energiát.

Related posts