Senki sem képes teljes mértékben megidézni a Porsche különlegességét.


A német Porsche autómárka immár nyolcadik esztendeje őrzi a világelső pozícióját a luxus- és prémiumautók szegmensében, ahogyan azt a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó cég éves jelentése is megerősíti. Bár a Porsche sikeresen megtartotta a vezető szerepét, a márka értéke az elmúlt évben 4,6 százalékkal csökkent, és jelenleg 41,1 milliárd dollárra rúg.

A Chanel parfümgyártó a második pozícióba lépett előre, miután márkaértéke 45,4 százalékkal, 37,9 milliárd dollárra nőtt. Ezzel szemben a híres Louis Vuitton, amely a kézitáskáiról ismert, a harmadik helyre csúszott vissza, 32,9 milliárd dolláros márkaértékkel, ami csupán 2,1 százalékos növekedést jelent az elmúlt év során.

A Hermes továbbra is a negyedik helyen áll (+19,4 százalék, 19,9 milliárd dollár). A Rolex svájci óragyártó a hetedik helyről az ötödikre jött föl (+36 százalék, 18,8 milliárd dollár).

A Dior megőrizte hatodik helyét (+18 százalék, 17,3 milliárd dollár). A Cartier a nyolcadik helyről a hetedikre (+15,4 százalék, 15,7 milliárd dollár), a Ferrari pedig a kilencedik helyről a nyolcadikra lépett előre (+36,3 százalék, 14,4 milliárd dollár).

Az olasz Gucci divatmárka az ötödik pozícióból a kilencedik helyre esett vissza, 23,6%-os csökkenéssel, így a márka értéke 11,4 milliárd dollárra csökkent.

A top tízest a Guerlain francia parfüm és kozmetikai cég zárta (+23 százalék, 7,7 milliárd dollárral), a tavalyi tizenegyedikről lépett föl egy fokot, letaszítva a Tiffany & Co.-t a 11. helyre.

A Brand Finance 50-es rangsorában a francia vállalatok dominálnak, összesen 15 márkával, amelyek az összes márkaérték 48,7 százalékát képviselik. Ezen kívül, 15 olasz márka is megtalálható a listán, amely a teljes érték 18,4 százalékáért felelős. A svájci cégek hat képviselője a márkaérték 8,3 százalékát hozza, míg az öt brit vállalat a 3,5 százalékot, és végül négy amerikai márka a 5,8 százalékot teszi ki. Érdekesség, hogy a németek közül egyedül a Porsche került be a top 50-be, amely azonban a márkaérték 13 százalékát képviseli.

Related posts