A Ferrari teljesítménye megbicsaklott, míg a McLaren csapata duplázott a Hungaroringen.

A 40. Forma-1-es Magyar Nagydíj valóban emlékezetesre sikerült! A világbajnoki verseny izgalmai még fokozódtak, a pole-pozíció sorsa pedig drámai fordulatot vett, ahogyan a versenyzők küzdelme egyre élesebbé vált. A feszültség a levegőben vibrált, és a nézők lélegzetvisszafojtva követték az eseményeket, miközben a váratlan helyzetek újra és újra meglepték a rajongókat.
A McLaren pilótája, Lando Norris, diadalmaskodott a Forma-1-es Magyar Nagydíjon, megelőzve csapattársát, Oscar Piastrit, valamint a Mercedes versenyzőjét, George Russellt. A McLaren duója izgalmas csatát vívott a verseny végén, eltérő taktikákkal, amelyek szükségessé váltak, miután a pole pozícióból induló Charles Leclerc a negyedik helyen zárta a versenyt. A Ferrari pilótájának stratégiája hatással volt a verseny alakulására, és lehetőséget adott a McLarennek, hogy kreatívan alkalmazkodjanak a helyzethez.
A 70 körös futamra csak 19-en álltak fel a rajtrácsra, Cunoda Juki a bokszutcából eredt a mezőny után a Red Bull-lal. A többség közepes abroncsokon kezdett, az első tízből kivétel nélkül mindenki, az érdekességet Lewis Hamilton jelentette a 12. helyről indulva a Ferrarival, kemény Pirelliken.
A rajt zökkenőmentesen zajlott, Charles Leclerc a Ferrarival magabiztosan tartotta első helyét. Oscar Piastri a McLaren volánjánál szorosan követte őt, míg Lando Norris, a másik papája autó pilótája, a csúcsforgalom kereszttüzébe került. George Russell (Mercedes) és Fernando Alonso (Aston Martin) ügyesen kihasználták a helyzetet, és elhaladtak mellette. Lewis Hamilton eközben két pozíciót is hátrafelé csúszott.
Norris gyorsan visszatért Alonso mögé, de sajnos beragadt Russell mögött. Érdekes módon Leclerc kezdeti teljesítménye sokkal ígéretesebbnek tűnt, mint Piastrié: öt kör elteltével már közel 2,5 másodperc előnyt szerzett a monacói versenyző. Az első körökben néhány szokatlan esemény is történt: mindkét Kick Sauber versenyzőt figyelmeztette a versenyirányítás a kiugrás miatt, ráadásul Isack Hadjar (Racing Bulls) jelezte, hogy fáj a keze, mivel egy kavics eltalálta az ujját.
A futam kezdeti szakaszában hatodik helyen haladó Gabriel Bortoleto végül megúszta a kiugrás miatt kiróható büntetést, míg a korán gumit cserélő Nico Hülkenberg nem volt ilyen szerencsés, ő öt másodperces büntetéssel nézett szembe.
Előzési szempontból nem volt látványos az első tíz kör. Piastri hátránya - aki csapatával már arról diskurált, hogy egy kiállással is megoldható lehet a futam - 3 másodpercre nőtt, Norris pedig hiába volt közel Russellhez, előzni nem tudott. Max Verstappen futama is csendesen kezdődött: a holland csak hetedik volt Bortoleto mögött, Lance Stroll (Aston Martin) előtt a Red Bull-lal.
A 14. kör tájékán a középmezőny második felében megkezdődtek a kerékcserék. Felmerült a kérdés, hogy a vezető négyes is belevág-e a pitstopokba a következő néhány körön belül. Figyelembe véve, hogy Leclerc és az ötödik Alonso között már közel 20 másodpercnyi távolság volt, ez nem volt kizárható. A legjobb versenyzők között egyébként 3-3 másodpercnyi eltérés mutatkozott, leszámítva Norrist, aki szorosabb kapcsolatban állt Russell-lel.
Leclerc különös taktikához folyamodott, mintha tudatosan lassított volna, hogy az üldözők ne tudjanak szabad területre visszatérni egy lehetséges kerékcserét követően. A McLaren azonban nem hagyta figyelmen kívül ezt a stratégiát: Piastri a 19. kör elején új kemény gumikat kapott, mindössze egy körrel Verstappen kiállása után. A címvédő Verstappen eközben a mezőny hátsó részébe, Hülkenberg mögé került a pitstopját követően.
Leclerc és Russell a pályán követték Piastrit, de Norris nem állt meg, és átvette a vezetést. Leclerc sikeresen megőrizte pozícióját az ausztrál versenyző előtt a kerékcserét követően, bár a különbség kettejük között jelentősen csökkent. Piastri nem tudta komolyan megközelíteni Leclerc-t, miközben a monacói versenyzőnek Alonsón is át kellett verekednie magát – ezt a 22. körre ő is sikeresen teljesítette.
Ekkor már világosan látszott, hogy Norris az élmezőny tagjaként valószínűleg egy cserés taktikát fog alkalmazni Alonsóval együtt. Ezzel szemben Leclerc, Piastri és Russell kétszer is cserélni fognak a gumikon. Russell a 26. körben ügyesen megkerülte Alonsót, de ezt megelőzően, az előző körben, egy apróbb tapadási problémát is átéltek egymás mellett.
Verstappen a mezőny végéből szép előzésekkel próbált előretörni. Hülkenberget a sikánban, Pierre Gasly Alpine-ját a 2-es kanyarban kívülről előzte. Hamilton volt a soros. A 30. körben ez majdnem egy összeérésben csúcsosodott ki, melyet Hamilton a pálya elhagyásával került el. Verstappen így ment el és lett 1.1, majd Hadjar mellett egy újabb sikános előzéssel a 10.
Az élen Norris folyamatosan rótta a köröket, ám Leclerc minden egyes körben bő egy másodpercet hozott rajta. A monacói versenyző a rádióban láthatóan frusztrált volt, de a tempója úgy tűnt, rendben volt. A 32. körben végül visszaszerezte a vezetést, miután Norris a bokszba látogatott. A brit versenyző a negyedik helyről indíthatta el maratoni etapját.
Féltávnál Charles Leclerc 1,9 másodperces előnnyel állt Piastri előtt, míg a harmadik helyen Russell már 10 másodperc távolságra volt az élen. A negyedik helyen Lando Norris következett, aki 18 másodperccel maradt le Leclerc-től. Őt követte Alonso, majd Bortoleto, Stroll, és Liam Lawson a Racing Bulls színeiben. Verstappen és Hamilton zárták a top tízet, utóbbi pedig még nem cserélt kereket a verseny során.
Nem sokkal a verseny félideje után Franco Colapinto (Alpine) révén elindult a második kerékcsere-kör is. Eközben akadtak pilóták, akik még egyetlen alkalommal sem látogatták meg a pit lane-t - például Stroll is csak most, ebben a szakaszban kapott először új gumikat.
A 41. körben Leclerc végül másodjára is bokszba hajtott, hatalmas fékezéssel lassított le a monacói egy új szett kemény gumiért. Piastri vezetett így 9 másodperccel Russell és 11-gyel Norris előtt. Leclerc lett a 4. helyen a fogó, 7 másodpercről indult a lemaradása Norris mögött. Hamilton Leclerc után, a mezőnyből utolsóként cserélte le kemény gumijait.
Az ideiglenes dobogó legutóbbi eseményei során Russell a 44. körben elhagyta a versenyt, miután ő is gumicserére kényszerült. Ezzel egyidőben Leclerc teljesítménye nem volt éppen meggyőző, hiszen a frissebb abroncsok ellenére alig tudott előnyre szert tenni Norris mögött.
A 46. körben Piastri végre másodszor is a bokszba hajtott. Eközben Norris továbbra is magabiztosan vezette a Magyar Nagydíjat, és nemcsak hogy megtartotta, hanem még növelte is előnyét Leclerc előtt, amely már 7 másodpercre rúgott. A monacói pilótát Piastri követte, aki szűk öt másodperccel lemaradva haladt mögötte.
Húsz körrel a verseny vége előtt a mezőny jelentősen megfogyott, Oliver Bearman pedig kényszerűségből visszatért a Haas garázsába, hiszen autója megsérült. Eközben Verstappen is teljesítette a második kerékcseréjét, és a 9. helyről figyelte a történéseket, várva, hogy hogyan alakul a verseny.
Leclerc tempója annyira visszaesett, hogy az 51. körben Piastri simán megelőzte a jóval lassabb Ferrarit. Kialakult a McLaren 1-2, Piastri pedig 8,5 másodpercről indította a rohamot Norris ellen. Leclerc kapcsán az sem volt biztató, hogy a negyedik Russell is 0,6-1 másodpercet hozott rajta körönként. A ferraris ki is borult, szerinte másképp kellett volna menedzselniük a meg nem nevezett problémákat.
Piastri az üres pályán elkezdett egy igazi támadást, körönként 0,5-1,4 másodpercet csökkentve hátrányán. Az 58. körre már csak 4 másodperc választotta el őt a riválisától. Ebben a körben utolérte Russell-t, aki Leclerc mögött haladt, és a helycsere végül a 62. körben zajlott le, nem kis agresszív védekezés és kis mértékű összeérés kíséretében. A pole-pozíciós versenyző így lecsúszott a dobogóról, ráadásul a védekezése miatt később 5 másodperces büntetést is kapott – bár az összkép alapján ez már nem befolyásolta a verseny kimenetelét.
A helyzet az élen egyre feszültebbé vált. Norris előnye mindössze 2 másodperc volt Piastri mögött, így a Magyar Nagydíj végső körvei izgalmas világbajnoki csatát ígértek. Az utolsó öt körben Piastri számára lehetőség nyílt a DRS kihasználására is, ami tovább fokozta a verseny izgalmát.
A futam utolsó szakaszában Gasly kapott még ütközésokozásért egy 10 másodperces büntetést, de ez nem sokakat érdekelt. Az élen álló meccs annál inkább. Piastri azonban nem tudott elég közel kerülni: a 69. körben hatalmasat vetődött, és épphogy nem ment Norrisnak az ausztrál a célegyenes végén. Egy lehetősége maradt volna a célegyenesben a bajnoki listavezetőnek, de ekkor már nem volt elég közel az élen állóhóz.
Lando Norris fantasztikus teljesítménnyel hódította el a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíjat, megelőzve Oscar Piastrit és George Russellt. Charles Leclerc a negyedik helyen zárta a versenyt, míg Fernando Alonso, Gabriel Bortoleto, Lance Stroll, Liam Lawson, Max Verstappen és Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) következtek a sorban. Lewis Hamilton sajnos nem tudott pontot szerezni, hiszen a 12. helyen végzett, ahol a rajtot is megkezdte.
A 2025-ös Forma-1-es szezon négy hét múlva a Holland Nagydíjjal folytatódik.