A Forma-1 átalakulása: A pilóták egyedi karaktere és online jelenléte új utakat nyit a nemi határok lebontásában.


A Forma-1 rajongói közössége jelentős átalakuláson ment keresztül, ami a kapcsolattartás módját is radikálisan megváltoztatta. A sportág hosszú távon képtelen lesz megszabadulni a közösségi média hatásaitól, és úgy tűnik, hogy nem is vágyik erre. A digitális világban való jelenlét egyre inkább meghatározza a versenyekhez való viszonyulást és a szurkolói élményeket.

Az internet és a közösségi média világának előretörése előtt a Forma-1-es versenyzők kultusza sajátos módon épült fel. Nem csupán a versenyteljesítményük tette őket naggyá, hanem a köztük és a rajongók között fennálló távolság is, amely titokzatossággal vonta őket körbe. E titokzatos aura lehetővé tette, hogy a szurkolók saját vágyaikat és elképzeléseiket vetítsék rájuk. Így születtek meg a legendás hősök, akiket ma már nehezen lehetne a modern közösségi média világában értelmezni. Ők nem a telefon kijelzőjén görgetve, hanem a falakon függő plakátokról néztek vissza ránk, mint igazi ikonok, akiknek a szupersztársága messze felülmúlta a mai lájkok és megosztások világát.

Hogy a régi korokból mégis ki boldogulna a legjobban a mai lájkbajnokságban?

Kihívást jelentő kérdés, de talán James Hunt lenne a legjobb választás, hiszen ő a káosz megtestesítője a legpozitívabb értelemben.

Caroline Smith, az F1-es tartalomgyártó, aki az @itscarolinescorner Instagram-oldalán közel 80 ezer követővel büszkélkedhet, most csatlakozik a játékhoz kérésünkre. Ő a fiatal amerikai női rajongók új generációját képviseli, akik iránt a Forma-1 rendkívül sikeresen tudott elérni. Az F1-es közönség bővítése érdekében tett lépéseik jól mutatják, hogy mennyire fontos számukra ez a demográfiai csoport.

A legfrissebb statisztikák szerint 2017-ben csupán a Forma-1 rajongóinak 8%-a volt nő, azonban ez a szám mára 40%-ra emelkedett. Az F1 amerikai terjeszkedése is sikeresnek mondható. A népszerű Netflix sorozat, a Drive to Survive mellett a közösségi média és olyan kreatív tartalomgyártók, mint Caroline Smith, szintén hozzájárultak ehhez a változáshoz, gyakorlatilag átvéve a népszerűsítés stafétabotját a Netflixtől.

Related posts